Assalamualaikum Wr. Wb.
A reviewing of the book in a sentence جمع الجوامع بلاغة when repeating something that had happened to take a particular purpose, it signifies:
1. للتفهم (to make it more understandable), as a teacher when entering class and review what has been before continuing the new lesson was very useful for children, and must know the difference between the ability to think one person to another is quite different, an alternative to the idea more schools and the new idea be understood in order to be understood.
2. لتعين (to be explanatory of speech that have been submitted), such as the possibility of a state hearing Saami (people who listen) again other circumstances, either because of noise or other distractions. obligation for a speaker to repeat his conversation so clearly heard by the listener (Saami). Because mutlaq tagayar Saami (change in circumstances that make the listener) can interfere with the up stories / words in his ears. Instances when a teacher dealing with students who are often a lot of behavior towards the maximum power of hearing students will change, as for how to repeat a lot of fashion or style so as not to create a saturated or bored students, teachers can ask students were changing and the other students will focused and more serious attention, or style as well as other methods.
3. لتدرس والتقويم (to make the lessons and habits), as already noticed before learning who will be our next step, when accustomed to read prayers before learning the children will be memorized by itself as usual every day.
4. And many other purposes.
Let us each ask ourselves, when we are dealing with a repetition say: Tired ah, it's already heard ?..... It again, it again ?..... and others. When we eat rice everyday, but do not say: Rice again, rice again ?..... We studied together, perhaps because it is needed, needs and become a habit. Well we pull this education. A teacher will add to the creative work of a professional, recognized opponent and friend, understood by all parties, not arrogant, add insight for yourself and getting to understand and add pious to the Divine (Allah SWT).
Let's learn!. The right knowledge of Allah SWT that provides all قليلا (a little), but with the effort of learning, we find everything. Want the world in science, the afterlife as well, and want both (the afterlife) with it anyway.
REMEMBER!. Many teachers are smart but hard to understand the child, why? because it has not actually understand. When someone understand and communicate to other people will accept.
This is just to share experiences; evidence of تعليم المتعلم book is about success in terms of education or learning is إرشاد الأستاذ "Hint of a teacher", there is the ethics, quality in providing direction, bringing the road, tricks and a variety of ways so that expected according to the mission of education achieved , the vision and the nature of the afterlife are all the good achieved.
ويستعرض الكتاب في جملة وجمع الجوامع بلاغة عند تكرار ما حدث لاتخاذ غرض معين ، فإنه يدل على :
1. للتفهم (لجعله أكثر قابلية للفهم) ، كمعلمة عندما الطبقة الدخول ومراجعة ما تم قبل مواصلة درس جديد مفيد جدا للأطفال ، ويجب أن نعرف الفرق بين القدرة على التفكير شخص لآخر مختلف تماما ، بديلا لفكرة أكثر أن تفهم المدارس وفكرة جديدة من أجل أن تكون مفهومة.
2. لتعين (يتم التعبير التفسيرية التي تم تقديمها) ، مثل امكانية اقامة دولة السآمي السمع (الناس الذين يستمعون) الظروف مرة أخرى غيرها ، إما بسبب الضجيج أو الانحرافات الأخرى. التزام المتكلم إلى تكرار حديثه بوضوح حتى يسمع من قبل المستمع (سامي). لأنه يمكن المطلك tagayar السامي (تغير في الظروف التي تجعل المستمع) تتداخل مع قصص أعلى / الكلمات في أذنيه. وكانت الحالات عندما يكون المعلم التعامل مع الطلاب الذين هم في كثير من الأحيان الكثير من السلوك تجاه القوة القصوى من الطلاب السمع والتغيير ، كما لكيفية تكرار الكثير من الأزياء أو نمط بحيث لا إنشاء الطلاب المشبعة أو بالملل ، يمكن للمعلمين اطلب من الطلاب المتغيرة ، وسوف الطلاب الآخرين تركز اهتمام وجدية أكثر ، أو نمط فضلا عن أساليب أخرى.
3. لتدرس والتقويم (لجعل الدروس والعادات) ، كما لاحظت بالفعل قبل التعلم الذي سيكون خطوتنا التالية ، عندما اعتاد على قراءة الصلاة قبل التعلم سوف يكون حافظا للأطفال في حد ذاته كما هو معتاد كل يوم.
4. وأغراض أخرى كثيرة.
دعونا نسأل أنفسنا كل ، عندما نتعامل مع تكرار القول : تعبت آه ، سمع بالفعل؟..... مرة أخرى ، مرة أخرى؟..... وغيرهم. عندما نأكل الأرز كل يوم ، ولكن لا يقول : رايس مرة أخرى ، والأرز مرة أخرى؟..... درسنا معا ، ربما لأن الحاجة إليه ، والاحتياجات وتصبح هذه العادة. كذلك علينا سحب هذا التعليم. كما أن المدرس إضافة إلى العمل الإبداعي من الخصم ، والمهنية المعترف بها وصديق ، ومفهومة من قبل جميع الأطراف ، وليس الغطرسة ، إضافة البصيرة لنفسك والحصول على فهم ورعة إضافة إلى الالهي (الله سبحانه وتعالى).
دعونا نتعلم! الحق في المعرفة من الله سبحانه وتعالى والذي يوفر كافة قليلا (قليلا) ، ولكن مع الجهد للتعلم ، نجد كل شيء. نريد من العالم في مجالات العلوم والآخرة كذلك ، وتريد كل من (الآخرة) مع ذلك على أي حال.
تذكر! العديد من المعلمين وذكية ولكن من الصعب أن نفهم الطفل ، لماذا؟ لأنه لم يفهم فعلا. وعندما يقوم شخص ما فهم والتواصل مع الآخرين قبولها.
هذا هو فقط لتبادل الخبرات ، وثمة شواهد من تعليم المتعلم الكتاب هو عن النجاح في مجال التعليم أو التعلم هو إرشاد الأستاذ "تلميح المعلم" ، هناك أخلاقيات ، والجودة في تقديم التوجيه ، وبذلك الطريق ، والحيل ، ومجموعة متنوعة من الطرق بحيث من المتوقع وفقا لمهمة التعليم تحقيقه والرؤية وطبيعة الحياة الآخرة هي كل الجيدة التي تحققت.
Mengkaji dari Sebuah kitab جمع الجوامع dalam kalimat yang بلاغة ketika mengulangi sesuatu yang telah terjadi untuk mengambil maksud tertentu, itu menandakan:
1. للتفهم (supaya lebih dimengerti), seperti seorang Guru ketika masuk kelas dan mengulas apa yang sudah sebelum melanjutkan pelajaran baru itu sangat bermanfaat untuk anak, dan mesti diketahui adanya perbedaan daya kemampuan berfikir antara satu orang dengan orang lainnya cukup berbeda, alternatif untuk yang tahu lebih faham dan yang baru tahu jadi mengerti supaya difahami.
2. لتعين (menjadi penjelas atas ucapan yang sudah disampaikan), seperti kemungkinan keadaan pendengaran saami (orang yang mendengarkan) lagi keadaan lain, baik karena gaduh atau gangguan lainnya. kewajiban untuk seorang pembicara mengulangi pembicaraannya agar jelas didengarnya oleh pendengar (saami). Karena mutlaq tagayar saami (keadaan yang membuat berubahnya pendengar) bisa mengganggu kepada sampai cerita/ucapan ditelinganya. Contoh ketika berhadapan seorang guru dengan murid yang sering banyak tingkah kearah maksimal daya pendengaran murid akan berubah, adapun cara mengulangi banyak bentuk mode atau gaya agar tidak membuat jenuh atau bosan murid, bisa dengan guru bertanya kepada muridnya yang berubah-ubah tadi dan murid lainnya akan terfokus dan perhatian lebih serius, atau gaya serta metode lainnya.
3. لتدرس والتقويم (untuk menjadikan pelajaran dan kebiasaan), seperti memperhatikan pembelajaran yang sudah sebelum yang akan kita langkah kedepan, ketika sebelum belajar dibiasakan membaca do'a maka anak akan hapal dengan sendirinya karena biasa setiap harinya.
4. Dan masih banyak maksud-maksud lainnya.
Mari kita tanya diri masing-masing, ketika kita berhadapan dengan pengulangan berkata: Bosan ah, ini sudah mendengar?..... Itu lagi, itu lagi?..... dan lainnya. Ketika keseharian yang kita makan nasi, tetapi tidak berkata: Nasi lagi, nasi lagi?..... Kita kaji bersama, mungkin karena dibutuhkan, kebutuhan dan jadi kebiasaan. Nah kita tarik ini kependidikan. Seorang guru akan menambah kreasi karya yang profesional, diakui lawan maupun kawan, dimengerti oleh semua pihak, tidak arogan, menambah wawasan buat diri sendiri serta makin memahami dan menambah taqwa kepada Ilahi (Alloh SWT).
Mari kita pelajari!. Hak ilmu dari Alloh SWT yang memberikan semuanya قليلا (sedikit-sedikit), tetapi dengan upaya pembelajaran, kita temukan segalanya. Ingin dunia dengan ilmu, akhirat begitu juga, dan ingin keduanya (dunia akhirat) dengan itu pula.
INGAT!. Banyak guru pintar tetapi susah dimengerti anak, kenapa? karena belum memahami sebenarnya. Ketika sesorang memahami dan menyampaikan kepada orang akan lain diterimanya.
Ini hanya berbagi pengalaman; bukti dari kitab تعليم المتعلم yaitu tentang syarat berhasilnya dalam pendidikan atau pembelajaran adalah إرشاد الأستاذ "Petunjuk seorang guru", disitu adanya etika, kwalitas dalam memberikan pengarahan, membawa alur jalan, trik dan berbagai cara sehingga tercapai pendidikan diharapkan sesuai misi, visi dan hakikat tercapai kebaikan dunia akhirat semuanya.
Wassalamualaikum Wr. Wb.
0 comments:
Post a Comment